Bezsenność

A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - R - S - T - U - W - Z


Bezsenność

Bezsenność to problemy z zasypianiem bądź kontynuowaniem snu połączone z poczuciem ogólnego zmęczenia podczas dnia. Wyróżnia się trzy typy bezsenności:
1. przejściowa - trwająca kilka dni, najczęściej związana ze zmianą miejsca zasypania (np. podróż, przeprowadzka).
2. bezsenność krótkotrwałą - spowodowana przez stres, trwa do trzech tygodni.
3. bezsenność przewlekła - traktowaną jako choroba która wycieńcza i niszczy nasz organizm.

Choroba ta dotyka aż 20% dorosłego społeczeństwa (w większości kobiet) i wraz z wiekiem rośnie prawdopodobieństwo jej występowania.

Wśród najczęstszych przyczyn bezsenności najczęściej wymieniane są: stres, lęki i depresja, spożywanie napoi zawierających alkohol oraz kofeinę, przejadanie się zaraz przed kładzeniem spać oraz w wyniku starzenia się organizmu zmniejszenie się ilości produkowanej melatoniny.

Jak poradzić sobie z bezsennością:
- unikaj myślenia o problemach, staraj sobie wyobrażać przyjemne rzeczy i zdarzenia;
- chodź spać i wstawaj o codziennie o tych samych porach;
- przed pójściem spać weź gorąca kąpiel;
- relaksuj się przed spaniem przy spokojnej muzyce;
- odsuń daleko od łóżka budzik;
- przed spaniem napij się mleka lub jogurtu.
- kłaść się do łóżka tylko gdy czujesz się senny i powstawanie z niego jeśli sen nie przyjdzie w przeciągu 15 minut.
- unikanie spania w ciągu dnia;
Dobre efekty sa tez po leczeniu wszelkimi ziolami.
Stosuje się również leczenie bezsenności farmakologiczne - ale tylko pod opieką lekarza i nie dłużej niż miesiąc czasu.




Zobacz również, zioła Bezsenność:




Strona niezależnego Dystrybutora nie jest własnością firmy Akuna Polska Sp. z o.o., która nie
ponosi odpowiedzialności za informacje na niej podane.