NETWORKING z laserową precyzją

NETWORKING z laserową precyzją



Czy wiesz, że energia emitowana prze; zwykłą żarówkę jest równa energii emitowanej przez promień laserowy? Laser ma bardzo cienki strumień i jest niezwykle mocny oraz skoncentrowany, Z drugiej zaś strony żarówka wytwarza światło w różnych kierunkach, więc porównując jest ono słabsze i rozproszone. Różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami świateł pozwala laserowi o skupionej energii, mieć silę pozwalającą przeprowadzać precyzyjne i delikatne operacje, tworzyć artystyczne wytrawianie na metalach oraz uzyskać wyraźny i pełny brzmienia dźwięk orkiestrowych uwertur.


Narzędzie precyzyjne
Czy nie jest to stopień precyzji jaki chcesz osiągnąć podczas swojej networkingowej działalności? Odkryłem, że są trzy sposoby, by Twoja aktywność networkingowa była tak precyzyjna, jak precyzyjny jest laser, a co za tym idzie by pozwoliła Ci na jeszcze lepsze i skuteczniejsze wykorzystanie networkingu jako narzędzia, dzięki któremu stworzysz swój biznes. Oto trzy wskazówki pomocne w skutecznym networkingu:
1. Gdy w swoich networkingowych grupach rozmawiasz o tym czym się zajmujesz, na każdym ze spotkań skupiaj się tylko na jednym aspekcie swojej działalności. Pamiętaj. Twoim celem w procesie networkingu jest ćwiczenie siły sprzedaży, a nie stricte sprzedaż. Więc. za każdym razem, gdy tylko masz możliwość, skup się na konkretnym produkcie lub usłudze jaką masz do zaoferowania, następnie trenuj ludzi w zakresie, jak Cię polecać w tym obszarze. Zbyt często chcemy przekazać maksymalnie dużo informacji o tym czym się zajmujemy, podczas tylko jednej autoprezentacji. Gdy masz możliwość częstszego przebywania Z tą samą grupą, nie popełniaj błędu jakiego dopuszcza się większość ludzi, zbyt szeroko przedstawiając temat. Networking o laserowej precyzji i skuteczności wymaga od Ciebie, abyś byl niezwykle dokładny i szczegółowy, ale za każdym razem w jednej rzeczy. Czasami słyszę biznesmenów mówiących, że mają oni szeroką ofertę usług. Myślę, iż mówiąc tylko tyle. popełniają błąd - pełnozakresowa oferta w rzeczywistości nie znaczy nic konkretnego dla ludzi, którzy nie rozumieją lub nie znają szczegółów usług, które oferujesz. Zamiast mówić o wszystkim mów o tym, w czym się specjalizujesz lub na temat tego. o ..czym wiesz najwięcej". Na pewno jest coś, co umieszcza Cię ponad konkurencją - niech inni poznają ten aspekt Twojej działalności biznesowej.
2. Gdy prosisz swoich networkingowych partnerów o polecenie. miej dokładnie sprecyzowane czego od nich oczekujesz. Dokładnie sprecyzuj ludzi, którym chciałbyś być przedstawiony. Osobiste przedstawienie Cię. może otworzyć Ci drzwi, które bez tego pozostałyby nadal zamknięte. Jeśli nie znasz nazwiska dyrektora,
z którym chciałbyś być skontaktowany, to dowiedz się tego, a następnie poproś, mając już to jasno sprecyzowane. o kontakt do danej osoby. Podaj jasny obraz rekomendacji jakie chciałbyś otrzymać. Zdefiniuj, jakie były potrzeby i sprawdź, jak Twoja oferta biznesowa je zaspokaja. Bądź tak szczegółowy jak to tylko możliwe, by Twoi networkingowi partnerzy mogli naprawdę sobie wyobrazić, jak Ty możesz zaspokoić potrzeby tej konkretnej osoby. To da im klarowność i jasność, gdy już Cię nie będzie w pobliżu, a oni spotkają osobę, której potrzeby zaspokaja właśnie Twoja firma. 3. W swojej networkingowej grupie spotykaj się z każda osobą, ale w formie: .jeden na jednego" z dala od głównej części spotkania, by pogłębić relacje i polepszyć skuteczność Twoich networkingowych wysiłków.


Oko w oko
Nie potrafię Wystarczająco podkreślić wagi potrzeby poprawiania stosunków z Twoimi networkingowymi partnerami. By naprawdę zmaksymalizować efektywność energii wkładanej w tworzenie partnerstwa będącego źródłem Twoich referencji, jest niezwykle istotne by, po prostu, spędzać czas z Twoimi partnerami z sieci kontaktów.
Samo pełnienie funkcji socjalnych, zwykle siedzenie obok siebie na konferencjach, szkoleniach czy też networkingowych spotkaniach nie wystarcza. Warto rozmawiać i przebywać z tymi osobami twarzą w twarz, rozmawiając i poznając Wasze wspólne aspekty biznesowej współpracy, by być potężnym źródłem referencji dla każdego z Was. W naszym coraz to „szybszym" społeczeństwie i środowisku biznesowym, jest niezwykle ważne by poświęcać czas po to, aby poznać Twoje źródło referencji i pielęgnować długoterminową, obustronnie korzystną współpracę. Prawdą jest. że „czas to pieniądz" lecz rzeczą równie wiadomą staje się fakt. że bez solidnego zainwestowania własnego czasu we współpracę „jeden na jednego", nie osiągniesz głębokiego i skutecznego źródła własnych referencji, które tak bardzo jest Ci potrzebne, by z sukcesem poruszać się w świecie biznesu.


Poprzez skupienie swoich wysiłków jak promień wiązki lasera, przekażesz delikatnie, a dzięki klarownemu przekazowi networkingowemu pomnożysz swoje sukcesy.


Dlaczego warto uczyć networkingu? Kursy relacji międzyludzkich nie stały się w szkołach biznesu codziennym wymogiem. Czy nie jest to czas na jakąś zmianę? Jeśli jesteś stałym Czytelnikiem tej kolumny, to na pewno nauczyłeś się dużo na temat networkingu i kapitału społecznego. Możesz być zaskoczony, że uczysz się na tak wysokim poziomie jak profesor wyższej uczelni. Ale powiem Ci więcej - właśnie zdobyłeś lepsze wykształcenie w zakresie tych zagadnień, niż to. które mógłbyś zdobyć na uniwersytetach całego świata. Choć ciężko uwierzyć, to prawda*
Skąd ja to wiem? Pomijając fakt, że znam wielu profesorów uniwersytetów i sam wykładałem w dwóch szkołach, utwierdziłem się w tym przekonaniu przepytując przedsiębiorców w zakresie tych zagadnień. Ostatnio przebadałem ponad 1400 ludzi biznesu i S8'o pytanych odpowiedziało, że nigdy nie mieli/nie odbyli żadnych kursów (w szkołach ani uniwersytetach), w których mieliby styczność z zagadnieniami networkingu. Nie mówię oczywiście o kursie całkowicie wyczerpującym ten przedmiot (takie prawie nie istnieją!. Mówię o jakimkolwiek kursie, który pokiwałby się z tym tematem. 2 kolei inny przykład, oparty na badaniach grupy większej niż 2500 ludzi biznesu z całego świata ukazuje, że 75"<. / nich dostało się do biznesu właśnie przez networking.
Networking, który potrafi pomóc w budowie marketingowego przekazu słownego, jest dla przedsiębiorców jednym z najważniejszych sposobów rozwoju i wzrostu ich działalności. Clioć nie uczy się jeszcze tego w żadnej z wyższych szkół na całym świecie, to jak pokazuje trzecie badanie, które prowadziłem na ludziach zajmujących się biznesem.82% z nich należy do tzw. grupy networkingowej.

Walka z wiatrakami?
A teraz zreasumujmy wnioski. Znaczna większość przedsiębiorców z tego badania należy do grup networkingowych. a ich biznes rozwija się znacząco z tego właśnie powodu. Jednak zaledwie ułamek tych ludzi przeszedł jakikolwiek kurs związany z zagadnieniem networkingu (nie mówiąc już o kursie całkowicie mu poświęconym). Co jest nie tak w tym obrazie? Dajemy ludziom wyższe wykształcenie w dziedzinie marketingu. w biznesie, a nawet w przedsiębiorczości, ale tak naprawdę nic nie robimy w kierunku. który praktycznie każdy przedsiębiorca nazywa przełomowym dla swojej firmy - networking oraz kapitał społeczny. Obecnie uczę na uniwersytecie Southern Califomia. Przez ponad 15 lat nie byłem w stanie wprowadzić lego zagadnienia na uczelnię, nie doszło nawet do żadnych rozważań na ten temat. Jak na ironię. szkoła psychologii wykazała chęć podjęcia wykładania tego przedmiotu, zaś szkoła biznesu nie. Dlaczego szkoły biznesu nie prowadzą tego typu zajęć? Myślę, że jest lo spowodowane faktem, iż większość szkól biznesu została stworzona przez profesorów, którzy nigdy w swoim życiu nie zajmowali się biznesem. Prawie wszystkiego. co jest związane z prowadzeniem biznesu oraz firmy, dowiedzieli się z książek bądź z konsultacji z innymi ludźmi. No cóż, ja również przeczytałem sporą liczbę książek, bytem również prze/ wiele lat konsultantem, a nawet prowadziłem swój własny biznes przez okres dłuższy niż dwie dekady.


Mogę wam powiedzieć z pierwszej ręki, że jeśli nie prowadzicie obecnie własnego interesu, to jest to przeszkodą w nauce dotyczącej przedsiębiorczości.

Elita w edukacji biznesu
Czy potraficie sobie wyobrazić kurs prawa wykładany przez kogoś, kto nie posiada ku temu kwalifikacji, albo kurs rachunkowości uczony przez kogoś, kto nie posiada w tej dziedzinie doświadczenia? Na razie umieściliśmy w uniwersytetach profesorów, którzy nauczają pewnego materiału opartego na marketingu oraz przedsiębiorczości, ale posiadają niewielką bazę doświadczeń lub nie posiadają jej wcale. Czy nie jest zastanawiające to, że przedmiot, który jest lak ważny dla biznesu, mógłby być całkowicie pominięty w szkołach biznesu? Oczywiście, że nie. Kursy networkingu oraz tematyki związanej z kapitałem społecznym nic są wykładane w szkołach biznesu, ponieważ większość profesorów tam uczących nie praktykowała biznesu. Oni tak naprawdę nie są w sianie zrozumieć istoty lego zagadnienia dla przedsiębiorców.
Przyznaje, że zostało napisanych wiele prac na lemat networkingu oraz ludzkiego kapitału 20 lat temu (poszukajcie w literaturze, a przekonacie się ), ale w dzisiejszych czasach nie są one już aktualne. Szkoły biznesu na całym świecie powinny obudzić się wreszcie z zastoju i rozpocząć naukę tego zagadnienia. Szkoły, jak większość ogromnych instytucji, są poddane procesom biurokracji, więc jest mało prawdopodobne, że nastąpi to w najbliższej przyszłości. jednakże na placówki z perspektywami. ze zdolnościami do przewidywania oraz błyskawicznego reagowania (profesorowie twierdzą, że biznes powinien czynić postępy, iść naprzód) czeka pozycja lidera w edukacji procesów W dziedzinie rozumienia oraz reakcji na potrzeby dzisiejszego biznesu. Te szkoły sianą się elitą w edukacji biznesu i będą w sianie zapewnić lepszy start swoim studentom, jako przyszłym liderom różnych przedsiębiorstw.

Brama sukcesu
Przekaz słowny w marketingu działa cały czas. Kapitał społeczny jest bardzo istotny i ważny, a networking jest odpowiedzialnym mechanizmem dla rozwoju ich obu. Im więcej szkól i uniwersytetów otworzy Się na profesorów, którzy chcieliby włączyć le strategie wraz z ich marketingowymi instrukcjami, tym bardziej znaczącą zmianę w krajobrazie biznesu dost rzeżemy. Zobaczymy wyłaniających się przedsiębiorców, którzy będą wyposażeni w inny rodzaj strategii kierujących ich do bram sukcesu w biznesie. Zobaczymy także wykorzystany networking w jego najpełniejszej formie. Wreszcie, zobaczymy szkoły biznesu uczące przedmiotów, które są bardzo istotne w praktyce. Co za myśl! No cóż. dobrze jest mieć własne cele. Swoją drogą, istnieje co najmniej jedna szkoła, która posiada stały, regularny program nauczania, a także kursy z przedmiotów na temat networkingu oraz kapitału społecznego. Ta uczelnia to University of Michigan. Wayne Baker, współwłaściciel firmy Humax Corp. naucza tego przedmiotu. Dobra robota, Wayne.
Czytelniku, jeśli uważasz, że kurs z tego przedmiotu jest dobrym pomysłem, wyślij mailem ten artykuł do wydziału przewodniczącego każdej szkoły biznesu, którą możesz znać. Jeśli jestem szczęściarzem, szkoła, w której uczę. może ostatecznie być zainteresowana lub. jeśli nie mam ryle szczęścia, muszę poszukać innego stanowiska w innej szkole.

Tagi: networking myslenie praca biznes




Strona niezależnego Dystrybutora nie jest własnością firmy Akuna Polska Sp. z o.o., która nie
ponosi odpowiedzialności za informacje na niej podane.